Als een hongerige rups in een hotelkamer

Marielja de Geus 08 maart 2022
Het hoorspel van Peter Drost met muziek van Fay Lovsky is zeer de moeite waard.
De insecten hebben allemaal hun eigenaardigheden en worden ook als zodanig overgebracht. De muziek is ondersteunend aan de spanningsboog en maakt daarmee het plaatje compleet. Met zo'n hoorspel, heb je geen kleurig schilderij of insectenboek meer nodig. Ik zag de dieren levendig voor me.
Bomans was een van de eerste Nederlandse fantasy schrijvers, al zal hij zichzelf waarschijnlijk nooit zo genoemd hebben. Met zijn ruime fantasie en verbeeldingskracht brengt hij een wereld tot leven die wij niet dagelijks zo meemaken, of eigenlijk nooit meemaken. Want ben jij al eens een vlinder tegengekomen die zo groot is dat je op zijn rug kunt klimmen om mee weg te vliegen? Of heb je wel eens de ogen van een slak van dichtbij bekeken? Het is fantasy en ik hou ervan. Bovendien is deze uitvoering een genot om naar te luisteren.

Meer recensies van Marielja de Geus