Een thriller waar je niet omheen kan.

Marijo Bakker 11 april 2023

Taal : Nederlands
Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : maart 2023
Thema : Psychologische thriller
Dit boek heb ik gekregen als recensie exemplaar van Karin Thomas. Heel hartelijk dank hier voor.

Achterflap:
Het geluk lacht Jef Dekker, een advocaat bij een klein kantoor, toe. Zijn vrouw Eva is zwanger van hun eerste kind en ze verhuizen van Amsterdam naar een prachtige villa in een nieuwbouwwijk in Lelystad. Als Jef de strafzaak onderhanden krijgt van de nietsontziende crimineel Herman H. krijgt zijn leven een heel andere wending. De zaak slokt hem volledig op en hij is blij dat zijn vrouw een hechte vriendschap opbouwt met hun buurvrouw Ellen. Echter, niets is wat het lijkt. Zijn de motieven van Ellen van puur vriendschappelijke aard of is zij betrokken bij een vooropgezet plan? De verkeerde keuzes van Jef resulteren in een dodelijk kat-en-muisspel die het leven van zijn vrouw en pasgeboren dochter op het spel zet.

De cover:
Die is echt heel mooi. Mysterieus, hoe langer je er naar kijkt hoe meer je ziet. Heel erg mooi.

De inhoud:
De regel-indeling met de grote witruimte tussen de regels vind ik niet prettig. Hierdoor zie je de regels van de volgende pagina er doorheen, wat voor mij storend leest. Daardoor staan er ook minder regels op een pagina en wordt het boek onnodig dik, waardoor ik het minder goed vast kan houden.
Ook heeft ieder begin van een hoofdstuk een iets ander lettertype. Het zal bedoeld zijn als verduidelijking maar ik vind het niet zo goed leesbaar.

Mijn beleving van het verhaal.
De proloog geeft al aan dat dit een lekker spannend boek gaat worden. De eerste hoofdstukken gaan rustig van start maar je voelt aan alles dat dit stilte voor de storm is.
Al snel ontdek je dat na de traumatische ontvoering van baby Lilly door Ellen de nieuwe vriendin van Eva de weg van de ouders Jef en Eva een andere kant uitgaan. Jef heeft het druk met de rechtszaak van de topcrimineel Hendriks H terwijl Eva er alles aan doet om haar baby Lilly te vinden. Eva lijkt iedereen te wantrouwen. Waarom is Jef gevraagd om de topcrimineel Hendrik H te verdedigen? Waar is Ellen met Lilly heen en weet Stefan de man van Ellen er meer van?
Een spannend boek met diverse prachtig plot twisten. Met een totaal verrassend einde. Een boek wat heel goed in elkaar zit maar ik mis hier en daar wat emotie. Vooral bij Eva. Ze is heel berekenend maar ik mis de emotie. Het is namelijk nogal wat als je baby ontvoerd is. Maar ondanks dit kleine min puntje verdient dit boek een dikke 4 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker