Wauw wat weer een geweldig boek. Volgens mij zit er een deel 4 aangekomen.

Marijo Bakker 22 mei 2023

Uitvoering : Paperback
Verschijningsdatum : mei 2023
Serie : Chaja
Thema : Huiselijk geweld; Psychologie: emoties; Psychologische thriller

Dit boek heb ik mogen ontvangen als recensie exemplaar van Marja Boomsta, heel hartelijk dank. Ik ben er super blij mee,

Producten beschrijving:
In Verraderlijke mist, het derde deel van de Chaja-serie, lijkt Chaja’s leven in rustiger vaarwater te zijn gekomen, nu Lucinda is opgepakt en zij eindelijk haar biologische vader leert kennen. Dan ontdekt Chaja dat Reaven informatie voor haar achterhoudt. Als even later Lucinda weet te ontsnappen, beseft Chaja dat haar leven weer gevaar loopt. Chaja droomt ondertussen steeds over een geest in de mist en wanneer haar wordt uitgelegd dat dit de boodschapper van verraad en slecht nieuws betekent, gaat ze op onderzoek uit. Bij toeval stuit ze op een kleine nalatenschap van haar moeder, een kistje met herinneringen. Het blijkt de doos van Pandora, een bron van kwaad en ellende te zijn.

De cover:
De cover is werkelijk prachtig. Als je goed kijkt zie je een persoon in mist lopen. In het verhaal wordt duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Maar hoe of wat of wie blijft lang onduidelijk en maakt het ook spannend. Ik heb heel regelmatig tijdens het lezen even naar de cover gekeken en dacht mmmmmmm. Ga het boek lezen dan begrijp je het.
De inhoud:
Zo als we van Marja gewend zijn een duidelijk lettertype. Ook het verschil in lettertype maakt duidelijk wie er aan het woord is. Heerlijk overzichtelijk, daar hou ik van.

Mijn beleving van het verhaal:
Heel even moest ik weer in het verhaal komen maar al snel had ik de draad weer te pakken. Het is geen boek waar tempo en onrust in zit. De spanning wordt rustig opgebouwd, daardoor voel je ook de belemmering die Chaja ook voelt. Maar zijn haar gevoelens echt of beeld ze het zich in?Dat is iets waar je achter komt door het boek te lezen. Wat voor rol speelt Lucinda in de verhaal? Als je het vorige boek gelezen hebt weet je waar toe ze in staat is. Dus al met al een boek met vragen waar je tijdens het lezen misschien de antwoorden op vindt.
Dan het plot, hoe verzin je het Marja Boomsta. Dit meen je niet. Ongelooflijk. Dit kan niemand voorspellen. Volgens mij is er een deel 4 in de maak. Ik kan nog geen afscheid nemen van Chaja, Reaven en de rest. Wat een geweldig boek dat super goed uitgewerkt is tot in detail. Dank je wel Marja Boomsta van mij krijg je een dikke 5 sterren en een zoen.

Meer recensies van Marijo Bakker