Het meisje in de trein

marinebossu 06 november 2019
Wil je eens iets anders dan langdradige verhalen waar je u bij verveelt, dan is dit het perfect boek voor jou. Deze ongelofelijke triller geschreven door Paula Hawkins.
Het was totaal niet bewust of gepland om dit boek te beginnen lezen. Ik had wel al best vaak over dit boek gehoord. Mijn interesse ligt meer bij boeken die spannend zijn of waar het verhaal echt gebeurd is. Vervolgens gaf de achterkant van het boek mij direct zin om het te lezen.
Mijn verwachtingen waren niet super hoog maar ik verwachte wel een vlot en spannend boek.

Rachel (hoofdpersonage) is een gescheiden vrouw die depressief en aan de drank is. Elke dag rijdt ze met de trein van Ashbury naar Londen en terug. Iedere dag stopt de trein aan een bepaald huis en observeert ze elke keer een koppel die in haar ogen het perfecte echtpaar zijn.
Een paar huizen verder woont haar ex-man met zijn nieuwe partner en hun baby. Rachel ziet op een dag dat de vrouw dat ze altijd observeert daar met een andere man staan wat haar woedend maakt. Op een dag wordt de vrouw van het droompaar vermist. Rachel gaat naar de politie en geraakt erbij betrokken.
Ik vond het in het begin best verwarrend en niet heel duidelijk omdat alles precies door elkaar werd verteld en je wist niet goed over wat het ging naarmate je verder las werd het wel wat overzichtelijker.
Het was zeker en vast een boeiend verhaal , je wist nooit wat er exact ging gebeuren en dat triggerde me wel. Ik vond het zeker niet saai , het verhaal pakte mij ook wel in een zekere manier.

Als je van spannende verhalen houdt dan raad ik het je zeker en vast aan. Je wordt elke keer opnieuw verrast.
Het boek sleept je vanaf het begin tot het einde mee. Ik heb de film erna ook nog gezien en vond wel persoonlijk dat het verhaal minder verwarrend was dan in het boek. Maar als je een vlotte lezer bent dan zou ik dit boek ook eens proberen.

Meer recensies van marinebossu