Ademloos

Marjolein 12 februari 2020
Onbeschrijfelijk wat het lot van de njai’s is geweest. Dit boek beschrijft het. Een onderdeel van onze geschiedenis die wij helaas niet op school geleerd krijgen. Het boek greep mij bij het begin en opeens was het uit. De personages zijn allen heel beeldend weergegeven. Ik ben meerdere keren in Indonesië bent geweest en zag/rook/hoorde wat er beschreven werd over het land. Ik zou geen reden weten om dit boek niet te willen lezen, tenzij je zelf een nazaat van een njai bent. Dan zou het wel eens te pijnlijk kunnen zijn. Maar het kan ook voor begrip zorgen. Omdat ik spoilers wil vermijden kan ik over de inhoud weinig zeggen, maar Lezen dit boek! En in de klas behandelen als je geschiedenis doceert.

Meer recensies van Marjolein