Ze weten niet wat ze doen...........

09 februari 2016
Neurowetenschapper Joe Chayefski woont met zijn vrouw en twee dochters in Amerika. Hij heeft ook nog een zoon uit een eerder huwelijk in Finland.
Hij krijgt te maken met bedreigingen van dierenactivisten in verband met de dierproeven waar hij bij betrokken is. Hij vermoedt dat zijn zoon te maken heeft met de dreigementen. Daarnaast wordt zijn dochter gemanipuleerd om psychoactieve middelen te gebruiken om haar prestaties te verbeteren.
Door alle spanningen begint het gezin uit elkaar te vallen.

De beschreven onderwerpen in het boek geeft een inzicht in de wereld waarin wij leven en laat zien waar de gevaren liggen van onze vooruitgang.

Het verhaal wordt verteld door verschillende personages. In het boek komen lange dialogen voor die mijn inziens wel wat korter gekund hadden, je krijgt veel informatie die niet verder terugkeert in het boek. Dit maakt het boek “moeilijk” leesbaar. Het is lastig om je aandacht er bij te houden. Aan het einde komt pas alle verhaallijnen te samen. Tijdens het lezen denk je dat je weet waar het naar toe gaat, maar het boek heeft een verrassend einde.

Het boek is een maatschappij kritisch boek en is derhalve erg interessant. Jammer dat het wat mij betreft niet zo uit de verf komt. Het boek krijgt van mij maar twee sterren, omdat het erg langdradig is en ik het moeilijk leesbaar vind. #hrc2016 #hebbanbuzz

Meer recensies van