Heftig en emotioneel

Marleen 11 juni 2020
In het begin moest ik er echt eventjes in komen. Het boek begint gelijk heel heftig en daardoor had je in het begin te weinig achtergrondinformatie. Soms voelde het daardoor ook een beetje alsof Sage het allemaal een beetje overdreef. Het bleef allemaal net iets te lang geheim, zeg maar. Gelukkig wordt het op een gegeven moment steeds meer duidelijk en dan begrijp je Sage ook steeds beter. Ik merkte dat ik eigenlijk vanaf dat moment het boek echt met moeite nog kon wegleggen.

Ik ben echt heel erg fan van de manier waarop de auteur de relatie tussen Sage en Luca heeft neergezet. Het gaat heel langzaam (en daar hou ik echt van), maar het past perfect bij het verhaal. Doordat ze niet gelijk voor elkaar vallen, maar millimeter voor millimeter steeds dichter bij elkaar komen, leer je ze allebei ook goed kennen en zijn het echt hun eigen persoon. Ze hebben allebei issues en hoewel je het boek slechts vanuit Sages perspectief leest, leer je ook Luca goed kennen. Ik vind het stiekem ook wel een beetje jammer dat we het boek ook niet vanuit zijn perspectief lezen, want ik had graag een kijkje in zijn hoofd willen nemen.

In NA’s is niet alles altijd heel geloofwaardig en dat was in Raak me. Niet niet heel anders. Niet elk moment is geloofwaardig, maar dat stoorde me eigenlijk compleet niet. Het is gewoon een hele fijne NA, waar je jezelf echt een paar uurtjes in kunt verliezen. Overigens heeft dit boek wel een mega cliffhanger die niet oké is, haha! Ik heb heel veel moeite gehad om het niet uit te schreeuwen, haha, maar gelukkig laat uitgeverij Zomer & Keuning ons niet al te lang wachten en verschijnen de boeken ca. een maand na elkaar.

Raak me. Niet is een enorm fijne NA, met een aantal heftige onderwerpen. Het is absoluut geen insta-love en de relatie tussen Sage en Luca is perfect uitgewerkt. Als je fan bent van NA’s ga je geen spijt krijgen als je dit boek gaat lezen!

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl

Meer recensies van Marleen