Diepgaande, spannende thriller!

marloes-bouma 15 april 2020
Het vervolg op "meisje zonder huid". Mijn advies is gelijk, lees eerst wel dat boek. In 'Koude angst' wordt teruggeblikt, maar je begrijpt het verhaal beter en vooral ook de bewegingsredenen van bepaalde personages als je het eerste boek hebt gelezen.

Het verhaal gaat verder na een grote schokkende onthulling. Hiermee is het boek niet dicht, maar hoofdpersoon Matthew (journalist) komt erachter dat dit nog maar het topje van de ijsberg was. Al zou hij afstand willen doen van wat er speelt, hij ontkomt er niet aan om er verder in te duiken. Niet alleen wil hij meer weten over zijn vader die meer verbonden blijkt te zijn dan hij had verwacht, maar ook zijn halfzusje is ineens verdwenen tijdens een uitje met haar vrienden. Al snel is duidelijk dat er iets ernstigs is gebeurd, hij en Tupaarnaq springen er bovenop.

Net als in het eerste boek ontvouwd het verhaal zich als een ui dat gepeld wordt. Je komt gaande het verhaal steeds dichterbij het verhaal, maar ook ineens blijken er verbanden te zijn die je niet zag aankomen. En wat je aan de oppervlakte zag, zit veel en veel dieper. En Matthew komt er achter dat niet iedereen is zoals hij/zij zich voordoet.

Het verhaal zorgt ervoor dat je door blijft lezen, omdat je zelf ook wilt weten hoe het allemaal zit. De auteur beschrijft de moorden gedetailleerd, waardoor je het echt voor je ziet en er van begint te gruwelen. Het gevoel weg te willen kijken, maar je toch door blijft lezen.

Ik kijk uit naar zijn nieuwe boek dat in september 2020 uit komt. :)

Meer recensies van marloes-bouma