idee is goed, maar te complex

MarlousDemian 05 mei 2024

Voor de Verhalenfabriek mocht ik Hels Paradijs geschreven door Lysanne Hoksbergen lezen. De titel alleen al maakte mij nieuwsgierig.

Julia is getrouwd, heeft twee kinderen en het perfecte gezinnetje woont in een fantastisch mooi huis. Tijdens een groots feest slaat echter het noodlot toe en vertoont haar fantastische leven toch wat scheurtjes..
Op het feest slaat de sfeer om na een gebeurtenis. Van het ideale gezin verandert het naar een gezin met uitdagingen. Julia heeft een rugzak met ballast uit het verleden waardoor ze niet zo sterk is als ze zich voor doet. Ze besluit een aantal dagen weg te gaan, even tot rust komen. Maar dan wordt deze rust in een vreemd land ruw verstoord…

Ik vond de verhaallijn op zich wel goed en spannend, maar eigenlijk is het allemaal te complex voor een kort verhaal. Er gebeurt zoveel in een korte tijd dat ik het spoor bijster raakte af en toe. De wisselingen tussen het heden en verleden volgden erg snel elkaar op. Toch zijn de thema ‘s die aangesneden goed, maar verdiende meer aandacht. Misschien is het verhaal te kort voor de complexiteit?

Meer recensies van MarlousDemian