Je waant je in een spionagefilm

Mary 10 februari 2024
Ik heb dit boek gekregen van iemand, en was enkel bekend met de titel. 'I am Pelgrim' heb ik ook in de boekenkast staan, maar had ik tot op heden nog niet gelezen. Gezien het momentum koos ik ervoor eerst 'The year of the locust' te lezen. Met hoge verwachtingen gezien de hype, maar zonder concreet idee over het genre of de schrijfstijl.

De schrijfstijl vind ik erg prettig. Het leest lekker weg, het is meeslepend en gedetailleerd. Hiermee werd ik helemaal het verhaal ingezogen en vond ik het leuk een inkijkje te krijgen in onbekende culturen, landen en de wereld van de spionage. Door het verhaal en de schrijfstijl waande ik me in een film.

Het boek is opgedeeld in 4 delen. In de eerste 2 delen is het boek geloofwaardig, vanaf deel 3 wordt het ongeloofwaardig, vreemd, over de top en met vlagen zelfs absurd. De science-fiction kant die het opging kon mij niet bekoren. Sowieso is het niet direct een genre wat me aantrekt, maar gezien de tegenstrijdigheid met het eerdere gedeelte kon ik daar ook niet in meegaan.

Al met al heeft het boek me kunnen bekoren, en ben ik meer overtuigd om 'I am Pelgrim' uit de boekenkast te trekken.

Meer recensies van Mary