Meer een mysterie/literaire thriller dan een thriller

Mary 18 november 2023
Ik heb het boek met plezier gelezen. De schrijfstijl is uiteindelijk prettig, maar het kostte me wat tijd om er in te komen. De schrijfstijl is bloemrijk en gedetailleerd met langere zinnen. Wanneer het verhaal op stoom is, draagt het erg bij aan de (beklemmende) sfeer van het verhaal.

In het boek gebeuren geen spectaculaire dingen. Het gaat voornamelijk over gedachtegangen, ervaringen en ontwikkelingen bij personages. In sommige ervaringen zijn er wat absurdistische dingen (leefstijl van de moeder van de zussen) en soms wat alledaagse zaken. Het boek is meer een mysterie of literaire thriller dan een thriller in de meest gebruikelijke vorm. Ik had wel een thriller verwacht, dus ik was in die zin wat teleurgesteld. Alhoewel het mysterie niet direct de boventoon voert. Het lijkt gebruikt te zijn als 'excuus' om de verhalen met elkaar te verbinden, maar biedt niet direct meerwaarde voor het verhaal in het heden.

Naar het einde toe vond ik de clou van het mysterie niet erg sterk uitgewerkt. Met het opgebouwde mysterie door het boek heen verwachtte ik er meer van.

Al met al een boek wat ik met plezier heb gelezen, maar wat niet bij zal blijven.

Meer recensies van Mary