aanrader

Maxi mini bieb Aurora 16 september 2020
schrijver vd maand bij FBgroep/ Maxi mini bieb Aurora

Titel van het boek: Jonas Dubelaar; `Grezhel, het horloge en de man op de draak`.

Auteur: annemiek steur

Omschrijf het boek in een paar woorden:

Als eerste wil zeggen over dit boek is dat, ik het geweldig vind om in het begin van een boek een landkaart te vinden en dat ze verder op in het boek ook nog een eigen taaltje hebben. De taal die spreken voelt en leest een beetje als ouderwets hoog Duits, geen idee of dit klopt of dat de inspiratie hier zijn grondslag in vindt.
Het verloopt met een prettige leessnelheid, desondanks dat de tijd stil staat. De werelden waar in zich het verhaal afspeelt en de personages worden goed genoeg omschreven zodat je het toch kunt voorstellen. Er zitten genoeg spannende stukken in, zodat je wilt door lezen om te weten te komen hoe het verhaal verder gaat.
Dit is zeker een verhaal dat ik aanraad, het leest en voelt een beetje als een verhaal uit de `grijze jager reeks` met als extra draken en andere wezens.

A) Algemene waardering van het boek; (1= slecht/10=super goed)
B) De schrijfwijze van het Boek; (1=niet te volgen/10= zeer meeslepend)
C) Waardering v/d illustratie`s; (1=helemaal niks/10=uitmuntend)
D) Zou je dit boek bij anderen aanraden; (1=nee /10= aanrader)
Eind cijfer (A+B+C+D / 4 = ). 32/4=8
Je Eigen naam: stef knops