luisterboek

MBoevink 19 januari 2020
Ik heb het luisterboek geluisterd ingesproken én gezongen door Alexandra Maris.
Zingen is misschien haar hobby maar dat had ze beter niet kunnen doen, tenenkrommend!
Ook praatte ze steeds door als er een nieuw hoofdstuk kwam, in plaats van een stilte in te lassen. Daardoor zat je soms ineens in een nieuwe situatie/ scène en duurde het even voor je door had dat er tijd verstreken was en er een nieuw hoofdstuk was begonnen.
Het verhaal is mooi opgebouwd en begint met het einde als Mus in een psychiatrische jeugdinrichting belandt.
Vervolgens hoor je haar relaas over de scheiding van haar ouders en de ramp die haar overkomt doordat haar moeder verliefd wordt op een collega die docent is op Mus’ school.
Mus (die eigenlijk Merel heet, maar Mus genoemd wil worden door haar vrienden) voelt zich verraden door vader, moeder en ook haar broer Brix draagt hier een steentje aan bij door soms begrip op te brengen voor haar moeder.
Desmet bombardeert je met vergelijkingen en metaforen die soms quasi grappig zijn en die heel vaak heel vergezocht zijn. Ietsje minder was ook goed geweest.
Al met al een boek waarin vele jongeren zich zullen herkennen, met vaart geschreven en een boek van ‘nu’.

Meer recensies van MBoevink