Onwaarschijnlijk

MBoevink 19 februari 2020
Het boek draait om de vriendschap tussen vier vriendinnen voor wie je in het boek geen enkele sympathie op kunt brengen. Het perspectief wisselt van ik (Sarah) naar politierapporten en verhoren. Het verhaal start middenin de gruwelijke gebeurtenis waarin een meisje beschreven wordt dat daar dood ligt. Je krijgt uiteraard nog niet te horen wie dat meisje is.
De vier vriendinnen zijn de queen bees van de school, arrogant, vervelend en ze zien hun omgeving niet staan. Ook binnen het groepje heerst er jaloezie en argwaan.
Uiteraard wordt het vriendje van de hoofdpersoon verdacht van de moord. Beetje bij beetje kom je erachter wat er gebeurd is en hoe het komt dat het meisje dood is.
Het einde is 'onverwacht' maar ook weer niet. Het is jammer dat je als lezer niet mee kunt puzzelen om de dader te vinden. Het einde is een totaal ongeloofwaardige plottwist.
Hoe vaak 'de haartjes op mijn arm omhoog gekomen zijn' is niet te tellen. Cliché taalgebruik, een vast format dat Wallis de Vries altijd gebruikt: één gelezen, alle gelezen.

Meer recensies van MBoevink