Feelgood maar met een twist en dan toch weer feelgood.

Melinnepin 21 maart 2024
Toen ik in dit gezellige feelgood tussendoortje begon heb ik al hardop moeten lachen toen de twee hoofdpersonen elkaar voor het eerst ontmoeten. Zo beeldend is het geschreven.

April wordt elke lente verliefd en rond september is die verliefdheid weg en maakt ze het uit. Dit gaat al vele jaren zo. De laatste keer bleef haar ex haar echter stalken, eng en niet leuk. April haar droom is om een eigen koekjes winkel te starten in de stad met eigengemaakte koekjes.
Dit en de stalkende ex zijn daarom de reden dat ze deze lente NIET verliefd wil worden. Ze bespreekt dit met haar beste vriendin die er zelfs een weddenschap om afsluit en haar tips geeft om niet verliefd te worden.

Ik las dit heerlijke tussendoortje in 2 dagen uit het was dat ik moest werken en voor het gezin moest zorgen anders was het er 1. Het begint zoals een echte feelgood begint, je leert 2 hoofdpersonen kennen die (dat weet je al bijna zeker) verliefd op elkaar gaan worden. Waar meestal het hele boek erover gaat hoe ze elkaar vinden is dat hier ander. Al snel zijn de 2 geliefde een setje en loopt alles op rolletjes. Bijna denk je, is het dan nu al afgelopen? Nee hoor, juist dan draait alles 180 graden en staat het leven van April op z’n kop. Het gaat fouter dan fout en de feelgood is even ver te zoeken. En dat maakt dat ik hem 4 sterren geef ipv de normale 3 sterren die ik vaak aan een feelgood geef. De twist, de meer het echte leven maar toch zoet eindigen zijn smakelijk leesvoer.

Zodra deel 2 eraan komt ga ik hem zeker lezen en hoop ik op weer zo’n lekkere twist.

Meer recensies van Melinnepin