Dit zag ik dus totaal niet aankomen.

Melinnepin 18 maart 2024
Hester leven staat al enige tijd totaal op haar kop. Ze was een hecht gezin met man 3 kinderen een een zeilschool. Nadat haar jongste dochter Insa na een gewelddadige dood is overleden loopt haar man niet lang daarna ook weg bij het gezin en gaat het financieel met de zeilschool ook alles behalve goed. Nu net alles enigszins weer de juiste kant op lijkt te gaan en de zeilschool weer draaiende is wordt er in de buurt een meisje vermoord en een tweede zwaar verwond.
Is de moordenaar van Insa teruggekomen of is hij nooit weggeweest?!

Wat een boek, meteen vanaf bladzijde zit je goed en duidelijk in het verhaal. Het wordt verteld vanuit Hesters perspectief maar geeft goed de ruimte aan alle andere personen. Dat zijn er best veel maar ze worden duidelijk omschreven dus het is niet moeilijk te weten wie wie is. Omdat alles zich afspeelt op de zeilschool van Hester worden er wel regelmatig zeil termen gebruikt maar ook voor net als ikzelf een leek is dat niet storend en begrijp je het zelfs.
Daarnaast is het verhaal zo spannend en goed verteld dat je sowieso wil doorlezen en erachter wilt komen wie de moordenaar is. Steeds zit je op een spoor en denk je oké we gaan deze kant op (beetje voorspelbaar) maar dan sla je dus totaal een andere weg in die je totaal niet ziet aankomen. Niks voorspelbaars aan. Geen een keer in dit boek zat ik op de juiste weg en dat is wat het voor mij een geweldige pageturner maakt.

Meer recensies van Melinnepin