Beste boek tot nu!

Melinnepin 18 april 2024
Het is mijn 22e boek dit jaar. En staat meteen op een dikke 1 plaats. Benieuwd of hij nog van deze ereplaats gestoten kan worden. Ik heb nog niet eerder boeken gelezen van deze schrijfster maar ik ben meteen groot fan. In deze spannende thriller wordt je meteen meegenomen in het verhaal. Het is en blijft van begin tot het einde spannend en daardoor wil je direct doorlezen. Je wilt immers weten hoe dit afloopt.

We maken kennis met een gezin in welvaart waar vader en moeder beide een drukke belangrijke baan hebben. En dan zijn er hun zoon en dochter die beide een fijn leven leiden maar wel last hebben dat hun ouders altijd druk zijn. Vooral de moeder die een baan bij de belastingdienst heeft is weinig thuis en heeft veel stress door de toeslagen affaire die gaande is. Ze krijgt zelfs bedreigingen via de mail en al eerder stonden er kwade mensen op het belastingkantoor. Dan op een dag is hun dochter niet op school aangekomen en weet niemand waar ze is. Zitten een van de geraakte mensen van de toeslag affaire hier achter? Of komt dit uit een geheel onverwacht hoek.

Ik ben dus heel enthousiast over dit boek en vind het fijn dat het vanuit verschillende personages is geschreven maar dat je direct weet vanuit wie. Ook is het in zowel heden als verleden geschreven maar niet kriskras door elkaar maar ook weer duidelijk aangegeven. Dat vind ik zeer prettig lezen. Dat de toeslag affaire erin voorkomt geeft goed aan dat we in het nu lezen en dat het zomaar echt gebeurd kan zijn. Ook dat Oostvoorne (mijn woonplaats) werd genoemd maakte het voor mij zeer realistisch.

Ik raad dit boek aan, lees of luister het en ervaar zelf hoe je wordt meegezogen in dit spannende verhaal.

Meer recensies van Melinnepin