slow maar intrigerend!

Melinnepin 07 februari 2024
Nadat ik de podcast Jonathan had beluisterd ben ik meteen in dit boek begonnen. En het is ook zeker een aanrader om het in deze volgorde te doen, dan zijn dingen logischer.

Er lopen in dit boek 2 verhaallijnen. Een in het verleden waar we Titus volgen die komt te werken voor verzetsbeweging Stay Behind daarnaast leeft hij voor de buitenwereld en voor zijn gezin een normaal
Leven als pastoor.En een in het heden waar we Jonathan volgen die bij de AIVD werkt. Op een dag krijgt Jonathan informatie over een extremistischte groep die een aanslag lijkt voor te bereiden op Nederland. Jonathan gaat zonder medeweten van zijn hogere infiltreren in deze groep om te kijken of hij kan achterhalen wat ze precies van plan zijn. Deze 2 verhaallijnen zijn op zichzelf al intrigerend en spannend maar midden in het boek kom je erachter wat deze 2 mannen met elkaar te maken krijgen. Het is een langzame opbouw van de spanning maar wel zo dat je het boek niet wilt wegleggen, want hoe gaat het nu toch verder. De verhaal lijn in het heden noemt een aantal recente gebeurtenissen waardoor je echt het gevoel krijgt dat dit zicht echt nu kan afspelen. Voor mij een ander soort thriller als waar ik normaal aan zou denken bij het woord thriller. Maar wel een ongelofelijk fijne spanningsveld en spanningsopbouw. Dat het boek geschreven is door voormalig AIVD medewerker geeft het gevoel of je een kijkje achter de schermen krijgt.
Kortom aanrader!!! Inclusief de podcast
Www.lsamsterdam.nl/jonathan/