Wordt je gewoon blij van.

Melinnepin 30 januari 2024
Mijn tweede boek van Denise Meijer. En ik ben fan hoor. Haar schrijfwijze spreekt mij heel erg aan, vooral de omschrijving van een situatie of omgeving is wat ik prettig vind ,niet te gedetailleerd maar precies genoeg om te weten waar we zijn of wat er gebeurt. Maar wel zo vlot dat het niet langdradig of saai wordt. En saai is dit korte verhaal zeker niet.

Femke is de hoofdpersoon en heeft al wat relaties achter de rug maar steeds op het moment dat het echt serieus begint te worden haakt ze af. Ze is erg close met haar Zus Charlotte die samen met haar man Aart 2 dochters heeft. Femke heeft een tijdje bij haar zus en haar gezin gewoond maar betrekt nu zelf een woning . Ze past nog wel een vaste dag in de week op haar nichtjes en los daarvan is ze er regelmatig op visite. Aart heeft een bijrol in dit verhaal maar wel een heel komische. De beetje naïeve maar allerliefste labradorachtige man liet mij meerdere malen lachen. De 2 nichtjes vinden dat het tijd is dat hun tante ook een leuke man aan de haak slaat en samen met hun vader denken ze daar het perfecte plan voor te hebben. Maar of Femke het plannetje kan waarderen?

Heerlijk kort verhaal wat met recht feelgood mag heten.

Meer recensies van Melinnepin