Geweldige feelgood!

Melissa 09 november 2023
De Ex Talk had ik al meermaals voorbij zien komen op BookTok en Bookstagram. Dus ik kon niet wachten om de hype van dit boek zelf te gaan ontdekken!

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik van het boek kon verwachten, dus ik ging er met een frisse blik in. En ondanks dat ik zelf eigenlijk niet zoveel met de radio heb, werd ik toch vanaf de eerste pagina in het verhaal gesleept en wist Shay me door haar liefde voor de radio anders naar dit platform te gaan kijken! Ik vond het geweldig om te lezen hoe zij zo opging in haar werk.

In het eerste hoofdstuk ontmoeten we ook gelijk Dominic, haar nieuwe collega waar Shay op zijn zachtst gezegd een hekel aan heeft (en nee, ze vindt hem zéker niet knap…). Al gelijk is duidelijk dat deze twee personages een heerlijke chemie hebben. Het botst en schuurt hier en daar, maar al snel is duidelijk dat er onderhuids toch wat meer speelt. De stille en ietwat teruggetrokken Dominic wist mijn hart eigenlijk vrij snel te stelen. Rachel Lynn Solomon weet hem geweldig te omschrijven en deze man van 1,90 meter lang, die er van houdt om sexy tegen deuren te leunen en die eigenlijk gewoon ontzettend lief is, heeft echt mijn hart gestolen! De auteur weet de relatie tussen hem en Shay ook heel mooi op te bouwen, waardoor de ontluikende liefde die ontstaat heel geloofwaardig is.

Wat ik vooral ook erg leuk vond aan dit boek, was dat bepaalde stereotypes van feelgoodboeken werden doorbroken. Ja, de mannelijke hoofdpersoon Dominic is erg lang en knap, maar we komen er bijvoorbeeld achter dat hij zijn lengte van zijn moeder en niet van zijn vader geërfd heeft (zijn vader is bijvoorbeeld kleiner dan zijn moeder) en Shay is 5 jaar ouder dan Dominic (zij is 29, hij 24). Normaal gesproken lees ik in feelgoodverhalen eigenlijk altijd het omgekeerde. En zo wist Rachel Lynn Solomon me nog een paar keer te verrassen. Dit zijn maar kleine details, maar het maakte, voor mij in ieder geval, dat het boek erg verfrissend aanvoelde!

Naast een liefdesverhaal, heeft het boek ook wat diepere thema’s, zoals rouw en eenzaamheid. Met name dat laatste thema is iets waar veel twintigers zich denk ik wel in kunnen herkennen. Rachel Lynn Solomon weet dit onderwerp in mijn ogen heel mooi te benaderen, zonder er al te veel de nadruk op te leggen. Dit gaf het boek, naast dat het een leuk romantisch feelgoodverhaal is, ook wat extra’s mee.

Ik heb genoten van De ex talk en kan nu al niet wachten op het volgende boek van deze auteur dat in het voorjaar bij Luitingh-Sijthoff verschijnt, genaamd Business or pleasure. Deze auteur heeft voor mij in ieder geval de potentie om een nieuwe favoriet te worden!

Meer recensies van Melissa