Een heerlijke romance met een vleugje fantasy

Melissa 27 september 2023
Toen ik deze cover zag wist ik: dit boek wil ik lezen! Ik werd meteen aangetrokken tot de twee sleutels die op de kaft stonden, de roze bloemen die te zien zijn en het mysterie dat de kaft uitstraalt. Ik kreeg direct zin om het boek te lezen! Nadat ik ook de synopsis had bekeken wist ik zeker: dit is een boek voor mij.

En ik kreeg gelijk: ik heb namelijk onwijs genoten van Stormbruid! Het is het eerste boek dat ik van Rosemary Hart heb gelezen, maar dit zal zeker niet de laatste zijn. Om te beginnen zat ik vrijwel meteen in het verhaal. De auteur heeft een heel fijne en beeldende schrijfstijl, die me direct meetrok in de wereld die ze heeft gecreëerd. Ook de twee hoofdpersonages spraken me beiden direct aan en was ik geïntrigeerd door de mysterieuze Constantin.

Wat ik altijd een groot pluspunt vind aan een boek, zeker als de romance een belangrijke rol speelt, is als het verhaal geschreven is vanuit twee perspectieven. Ik was dan ook heel blij om te zien dat het verhaal vanuit zowel Constantin als Ioanna te lezen was! Ioanna is een jonge vrouw van 18 en het is vrij duidelijk hoe zij in het leven staat en wat er in haar omgaat. Constantin daarentegen is een groot mysterie. Doordat we ook vanuit hem meelezen, snapte ik zijn handelingen en gedachtegang steeds beter. Tegen de tijd dat Ioanna hem langzaamaan beter leert kennen, had ik hem al in mijn hart gesloten.

De chemie tussen de twee hoofdpersonen is overduidelijk aanwezig en heel goed neergezet door Rosemary Hart. Ik kreeg gedurende het hele boek een beetje Beauty and the Beast-vibes van de twee personages, geweldig! Ik was echt heel erg betrokken bij hun romance en hoopte natuurlijk dat ze uiteindelijk echt voor elkaar zouden vallen. Daarnaast bevat het boek een aantal steamy en expliciete scènes die echt heel goed geschreven zijn. Waarbij je soms in een boek het gevoel hebt dat deze scènes niet echt per se een functie dienen, is dat hier wél het geval. Elke expliciete scène was hier op zijn plek en had een betekenis.

Wel moet ik zeggen dat ongeveer op driekwart van het boek de vaart iets uit het verhaal werd gehaald. Wat mij betreft hadden sommige momenten nog net wat vlotter mogen verlopen, zodat mijn aandacht echt van begin tot eind zou worden vastgehouden.

Wat ik niet had verwacht, maar wat ik wél een heel leuk aspect vond, is dat het boek ook een licht fantasytintje heeft. Ik vond dit persoonlijk een ontzettend leuk element in het verhaal en gaf het boek voor mij nog net wat extra’s mee. Het fantasy-element paste ontzettend goed bij het verhaal en werd door de auteur ook erg goed omschreven. En wat ik een leuke bonus vond: na het lezen van het boek vond ik zowel de cover als de titel echt perfect gekozen voor het verhaal!

Al met al heb ik echt onwijs genoten van Stormbruid! Het verhaal, de personages, de romance, het zat allemaal ontzettend goed in elkaar. Hou je van Beauty and the Beast-vibes, een heerlijke romance, twee mooie personages én een vleugje fantasy? Dan is Stormbruid zeker een boek voor jou!

Meer recensies van Melissa