Liefde in zwart-wit

Melissa Versluis 21 januari 2023
In Liefde in zwart-wit lees je over Elise. Elise werkt bij BOVRI, een veevoerbedrijf. Elise heeft alles goed geregeld, maar helaas nog minder geluk in de liefde. Haar baas Bob gaat met vervroegd pensioen en op het afscheidsfeest danst Elise met de nieuwe planner: Nick. Maar als Elise ook buiten werk met hem afspreekt, blijkt al snel dat hij niet te vertrouwen is. Renzo, de vervanger van Bob, vliegt naar Amerika en komt terug met Sammy-Jo. Zij komt het bedrijf wel even helpen te vernieuwen en er wordt geïnvesteerd in nieuw voer. Elise werkt zich uit de naad. Als vriendin Megan haar uitnodigt voor een weekje Oostenrijk, lijkt dat best een goed idee. Even uit alle drukte. Jochem, de nieuwe veearts blijkt ook mee te gaan. Na de ruzie die hij had met haar broer Simon, weet Elise niet zo goed wat ze van hem moet vinden. Hij lijkt maar stil in saai. Als ze hem leert kennen, blijkt dat best mee te vallen. Bij BOVRI stapelen de problemen inmiddels op. Elise vindt de sfeer niet prettig meer en ze mist haar oude werkzaamheden van toen ze nog voor Bob werkte. Ze besluit te solliciteren bij Vogelaar en Pierce en wordt aangenomen. Maar als steeds meer koeien ziek worden, wordt BOVRI verdacht vanwege het nieuwe voer. Elise gaat samen met haar vrienden en Jochem op onderzoek uit. Komen ze samen achter de waarheid?

Liefde in zwart-wit is een fijne feelgood. Van der Breggen weet de personages levendig te beschrijven. Tijdens het verhaal moest ik een paar keer mijn verwachten bijstellen over het liefdesleven van Elise. En dat is natuurlijk alleen maar leuk, een beetje verrassingselement. Een leuk detail vond ik de koppeling met De Franse slag.
Het verhaal is vlot geschreven en dat vind ik tegelijkertijd ook wat jammer. Sommige situaties hadden van mij wel wat meer uitgelicht mogen worden, zodat er ook nog wat meer diepgang ontstaat.

Meer recensies van Melissa Versluis