Leest als waargebeurd verhaal

MelodyLeest 26 maart 2024
In het boek Hugo, volgen we Suus (kort voor Susanne). Suus ziet iets voor haar ogen gebeuren wat haar doet denken aan haar eigen jeugd.

Vanaf dat moment leef je met Suus en haar heftige jeugd mee. Suus haar thuis situatie is niet veilig, haar ouders scheiden en ze moet constant letten op wat ze zegt.

En dan wordt Suus verliefd. Maar ze kan er met niemand over praten. En de liefde is buiten bereik. Behalve op de momenten die hij uitzoekt om toenadering te zoeken. Suus is het getrek en afstoten helemaal zat en besluit hem helemaal uit haar hoofd te zetten. Tot ze hem een paar jaar later met toeval een keertje tegen komt.

Wow dit boek las als een waargebeurd verhaal. En evengoed heel snel en aangenaam om te lezen.

Voor mij persoonlijk ging ik misschien met te hoge verwachtingen het boek in. Aangezien ik om aanraders vroeg voor smalltown romance & grumpy sunshine. Nadat ik things we never got over uit had gelezen.
Dus toen schoot de schrijfster in mn dm met de tip Hugo. En hoewel het boek dus erg goed geschreven was, was het totaal anders dan ik ervan verwacht had. Het boek gaat meer over (machts)misbruik, opgroeien, vallen en opstaan en leren voor jezelf te kiezen.

Hoe je het went of keert is het boek goed geschreven. En erg indrukwekkend. Alleen totaal buiten mijn comfortzone en verwachtingen die ik van het boek had. Hierdoor kom ik uit op 3⭐

Meer recensies van MelodyLeest