Een ontluisterend verhaal over waarheid en macht.

Mery Todde 30 april 2024
Lois Blommestein slaagt er opnieuw in om een verhaal neer te zetten dat je diep raakt en je meesleept van begin tot eind. In Denk aan mij wordt de lezer geconfronteerd met de rauwe realiteit van misbruik en macht, waarbij de grenzen tussen waarheid en leugen vervagen.

Luuk en Demi worden geconfronteerd met een hartverscheurend dilemma wanneer een jonge vrouw, Roos, beweert misbruikt te zijn door de bekende cabaretier Ties Verduyn. Het is een verhaal dat je doet twijfelen en waarbij je als lezer zelf moet proberen te ontrafelen wie de waarheid spreekt. Het is een aangrijpende zoektocht naar gerechtigheid en rechtvaardigheid, waarbij de personages zich geconfronteerd zien met de duistere kant van de menselijke natuur.

Blommestein weet de complexiteit van het onderwerp op een indringende manier te belichten, zonder concessies te doen aan de emotionele impact ervan. De personages zijn authentiek en levensecht, waardoor je als lezer met hen meeleeft en hun innerlijke strijd voelt.

Denk aan mij is niet zomaar een boek; het is een krachtig statement tegen misbruik en een ode aan de veerkracht van de menselijke geest. Het is een boek dat je niet zomaar loslaat en dat je nog lang bij zal blijven, lang nadat je de laatste pagina hebt omgeslagen.

Meer recensies van Mery Todde