Een Meeslepend Jeugdavontuur vol Mysterie en Vriendschap.

Mery Todde 02 mei 2024
In Annick Bardijn's betoverende jeugdboek Mijn Bizarre Tante D volgen we het avontuur van Zoé, die gedwongen wordt om bij haar excentrieke tante D te logeren. Aanvankelijk verwacht Zoé een saaie en teleurstellende vakantie, maar al snel ontdekt ze dat er meer aan de hand is dan ze ooit had kunnen vermoeden.

Wanneer Zoé een geheime kamer ontdekt en merkwaardige gebeurtenissen begint op te merken die haar tante nog bizarder maken, wordt haar vakantie plotseling een stuk spannender. Maar het wordt pas echt ingewikkeld wanneer ze Arjun ontmoet, een eigenaardige jongen die achtervolgd lijkt te worden. Samen raken ze verstrikt in een mysterie dat te maken lijkt te hebben met graancirkels en onverklaarbare gebeurtenissen.

Als tante D plotseling verdwijnt, komt alles in een stroomversnelling terecht. Zoé en Arjun worden geconfronteerd met achtervolgers en moeten beslissen wie ze kunnen vertrouwen terwijl ze wanhopig proberen om Zoé's tante terug te vinden.

Bardijn weeft op meesterlijke wijze een waargebeurd verhaal samen met fantasie-elementen, waardoor het verhaal zowel geloofwaardig als betoverend wordt. Haar vlotte schrijfstijl is perfect afgestemd op jonge lezers en sleept hen moeiteloos mee in het avontuur.

Hoewel Mijn Bizarre Tante D een jeugdboek is, zal het ook oudere lezers weten te bekoren. Het verhaal zit boordevol spanning, mysterie en vriendschap, en biedt een heerlijke afwisseling voor iedereen die even wil ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Dit boek is een absolute aanrader voor kinderen en volwassenen die houden van avontuurlijke verhalen met een vleugje magie.

Meer recensies van Mery Todde