Waar is zijn baas?

mick dubois 24 juni 2019
Ik vraag me dat af omdat Erlendur zich in dit boek nauwelijks of niet bezig houdt met het oplossen van echte misdaden. Eerst raakt hij geobsedeerd door de zelfmoord van een vrouw, wiens beste vriendin vermoedt dat er iets niet klopt. Ze vertelt dat Maria helderzienden bezocht na de dood van haar moeder en zich verdiepte in het leven na de dood, maar niet op een suicidale manier. Daaarnaast bijt hij zich vast in z'n stokpaardje: verdwijningen. Hij krijgt bezoek van de stervende vader van een jongen die 29 jaar geleden spoorloos verdween en van wie er nooit meer iets vernomen werd. Ook een andere studente verdween in ongeveer dezelfde periode. ook bij haar waren er geen aanwijzingen over wat er gebeurd kon zijn. Ook de verdwijning van z'n eigen broertje in een sneeuwstorm, toen hij klein was, speelt hem nog steeds parten.
Daarnaast komen we ook meer te weten over z'n huwelijk destijds met Halldora en lijkt de relatie met z'n beide kinderen de goede kant uit te gaan.

Meer recensies van mick dubois