Het voorlaatste deel... heel klein en fijn weer!

Het is vlak na de oorlog (WO II) en je leest wat de Cazalets meemaken de vijf jaren er na. Van de bladzijdes spatten de brokstukken van de gebeurtenissen van de voorgaande jaren af. Er is geen oorlog meer, maar wel schaarste en ontwrichting. Net als iedereen anders van alle tijden zijn het de dagelijkse beslommeringen en het liefdesleven dat de volle aandacht krijgt. Of het nu oorlog is of vrede. Of er nu schaarste is of overvloed.
Heel mooi om ons levenslied bezongen te krijgen door Elizabeth Jane Howard. Ze laat hier een prachtig werk achter en ik denk dat de schrijfster zichzelf het meest laat zien in de persoon van Clary. In april komt het laatste deel uit en zeker weten ga ik dit boek kopen en uitlezen. Dan kan ik een mooi punt zetten achter de geschiedenis van het historische type Cazalet’s in Great Britain.

Meer recensies van Mieke Scheveningen