Miel-1901 27 maart 2006
Het Bernini mysterie is een redelijk goed boek. Het las zeer vlot en het was in 1 trok uit zoals ze dat zeggen. Hoewel ik vind dat dit boek een beetje een cliché is. Het is exact dezelfde plot als De Da Vinci code, dit vind ik het enige dat niet zo goed is aan dit boek. Voor de rest heeft Dan Brown weer prachtig de historiek van Rome en het Vaticaan weergegeven, alsook van de Illuminati natuurlijk. Ik vind het verhaal op zich niet erg goed omdat de verhaallijn teveel samenvalt met die van de De Da Vinci code maar de historiek die wordt behandeld vindt ik prachtig. Ook de ontknoping is een beetje overdreven. Zoals professor Langdon met een deken als parachute een val van 3000m overleeft is toch een beetje ongeloofwaardig. Hierdoor was het boek wat minder goed. Ook de personages waren niet genoeg uitgediept. Ik vind het boek een aanrader voor iedereen maar vond het zelf een beetje teleurstellend.