Tegenvaller

Ondanks dat ik zeer graag boeken van Loes den Hollander lees, is Naaktportret in mijn ogen één van de slechtere boeken.

Het verhaal gaat over Marijke die getrouwd is met Lodewijk, die na een ernstige val in coma geraakt en daardoor in een revalidatiecentrum terecht komt. Na deze val wordt Marijke lastig gevallen door rare telefoontjes en brieven. Marijke heeft veel last van nare dromen die vooral in de maand mei voorkomen, voor Marijke meer een maand van overleven dan leven. Opeens komt haar schizofrene stiefzoon ook met voorspelende dromen aanzetten die zij in het begin niet serieus neemt, maar misschien zou ze dat wel moeten doen? Opeens gebeuren er allemaal vreemde voorgevallen waardoor Marijke steeds meer op haar hoede moet zijn opeens dringt het tot haar door dat niet alleen zij maar haar hele familie gevaar loopt.

Het boek is makkelijk te lezen, en leest ook goed door, ik miste alleen de spanning, het boek kon mij net niet genoeg grijpen, je wordt veel meegenomen naar het verleden van Marijke waar je beetje bij beetje meer achter haar levensverhaal komt en waardoor haar reacties en acties in het heden aan te verwijten zijn. Het is meer een levensverhaal dan een echte thriller.

Meer recensies van Miranda Nikolaas-Boschma