heerlijke feelgood novelle

Miranda6452 18 maart 2023
De verhaallijn is ludiek gevonden; het gaat over Annelie die bij een uitgever werkt die insectenboeken uitgeeft. Haar leven is saai, eentonig en voorspelbaar. Zelf is ze heel braaf en star in haar ideeën.

De uitgeverij staat op het punt de deuren te moeten sluiten en als laatste noodgreep, slaat de baas van Annelie een andere weg in en kiest voor het uitgeven van een boek over het vlinderorgasme. Annelie moet dit nieuwe boek promoten voor de best mogelijke sales. Door haar eigen overtuigingen denkt ze met de rug tegen de muur te staan en stemt toe om mee te werken.

Vanaf het begin is er een dynamische aantrekkingskracht tussen de hoofdpersonen en dit levert gezien Annelie’s werkzaamheden voor de promotie van het boek, komische, intense en broeierige situaties op. De dialogen zijn vlot en sterk geschreven. Helaas wordt haar relatie met haar moeder verder niet uitgediept. Omdat het een tussendoortje is, is hier ook niet echt de ruimte voor, maar dit vind ik wel een gemiste kans.

Mooi om te lezen hoe een van de passies van de schrijfster terug komt in het verhaal door de achterliggende theorie voor de vlindermethode. Emoties en het ontstaan van ziektes worden onderschat.

Alle controle kwijt heeft alle ingrediënten die nodig zijn voor een goede feelgood novelle. Ik heb dan ook intens genoten van dit verhaal waarin levendig is beschreven hoe een mens zijn passie en joie de vivre weer terugvindt.

Meer recensies van Miranda6452