Mooi historisch verhaal

"Hoe liefde overwint en altijd haar weg terug vindt"
De vloek van kasteel Vrijborgh is een verhaal dat zich afspeelt in en om de stad Kampen in de 14e eeuw.
De pakkende schrijfstijl van Michelle Visser neemt me direct mee het verhaal in en laat me niet meer los tot het boek uit is. Ze schrijft erg beeldend en gedetailleerd, zodat ik me echt in die tijd en die omgeving waan.
Ik heb door het kasteel gelopen, de sfeer in het klooster en op de markt geproefd en de geuren in de haven, de stad en de kruidentuin geroken.
Meegeleefd met, onder andere, Beatrijs en Joris, Clara en Hugo, Walraven, Maria én Gottschalk, mijn favoriet.
Beatrijs is de echte hoofdpersoon en het boek krijgt voor mij meer verdieping tijdens en na haar ontmoeting met Broeder Gottschalk. Hij heeft een moderne kijk op het geloof én ziet wat Beatrijs nodig heeft. Ik heb echt genoten van de reis die ze maakt n.a.v. het boek van Hildegard van Bingen en de wijze waarop haar kloosterleven zoveel meer inhoud krijgt voor haarzelf en de mensen in en om het klooster. Ik had graag een vlieg op de muur geweest om dat proces met Beatrijs mee te maken.
Het boek heeft me ook behoorlijk wat nieuwe informatie gegeven omtrent het leven in Nederland in die eeuw en zeker ook over de pestepidemie die ons land heeft geteisterd. Ik lees graag historische boeken om nieuwe dingen op te steken.
Ik heb dit boek dan ook met veel plezier gelezen, het las voor mij als een trein en is zeker een aanrader.
De vloek van kasteel Vrijborgh krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van miriam houthuijzen