Het wordt niet altijd beter.

Mirjam 22 februari 2024
Na het tweede boek stond deze “schrijfster”( geen vrouw te bekennen in het trio begrijp ik nu) hoog op mijn lijst, maar begreep er tijdens het lezen niets meer van waarom. De zinnen zijn af en toe krom (vertaler iemand anders?), soms wat kinderlijk eenvoudig en de karakters worden nauwelijks uitgediept en draaien onnavolgbaar om elkaar heen. Bizar verknipte moordenaars en onnavolgbare gezinsstructuren, het was wel heel veel voor een verhaal. Door de korte hoofdstukken en opgebouwde speurtocht wel doorgelezen, met af en toe best wel plezier, maar bleef mij te een-dimensionaal en gruwelijkheden weliswaar niet te breed uitgesponnen, maar precieze toedracht aan het einde blijft daarmee onduidelijk. Al met al het laatste boek dat ik van dit trio ga lezen, het wordt er niet beter op wat mij betreft en gruwelijkheden zijn voor mij geen belangrijk ingrediënt voor een goed boek.

Meer recensies van Mirjam