Jammer, haalt niveau eerste boeken voor mij bij lange na niet

Mirjam 14 september 2023
Als groot fan van thrillers en zeker die waarin terugkerende personages in een serie zich ontwikkelen had ik deze serie in mijn top tien staan. Verheugde me enorm op het lezen van dit deel en begon veelbelovend, maar ontspoorde gaandeweg steeds meer. Weinig karakterontwikkeling meer, een onwaarschijnlijke moordenaar met vergezochte motieven en een orgie aan (zinloos) en steeds onwaarschijnlijker geweld. Met stip uit de top tien gekelderd, naar heel veel lager. Beetje vooruitgekeken naar de recensies van de komende boeken en twijfel of ik de rest überhaupt nog ga lezen. Heel jammer, want heb echt genoten van de eerste boeken in tegenstelling tot bv een serie als die van Barker die ik om dezelfde reden na het eerste boek heb afgebroken. Er zijn al genoeg dertien-in-een-dozijn Amerikaanse series en films die dit soort scripts hanteren en waarbij de door-en-door slechte schurk steeds weer opstaat. Neem aan dat Jurek Walter het ook gewoon heeft overleefd en weer aan het moorden zal slaan met een overdaad aan gruwelijke details. Voor wie houdt van veel expliciet geweld is dit een prima serie, schrijven kunnen ze wel dit echtpaar. Door de pakkende schrijfstijl en het eerste deel van het boek nog een schamele 3 sterren, maar geldt zeker niet voor het tweede deel.

Meer recensies van Mirjam