Heerlijke ont(spanning)!

De auteur is een pseudoniem. Al zoekende op het internet kwam ook ik niet achter de ware naam, al vermoed ik dat de Duitse auteur een vrouw is (Corina Bomann misschien?).

Het verhaal gaat over Isabella Bonnet die na een aanslag op de Franse president haar wonden laat herstellen in haar geboortedorp. Het dorp waar haar vader burgermeester was en, toen Isabella nog een kind was, in een tragisch auto-ongeluk met zijn vrouw is overleden.

Isabella mag niet uitrusten van de baas en gaat op zoek naar een verdwenen Engelsman die beheerder was van een pyramide fonds. Na enkele doden, een gebeurtenis die Isabella ook niet in de koude kleren gaat zitten en een dader die je niet direct ziet aankomen, is dit een heerlijk boek om te lezen. Ook komt Isabella achter de feitelijke waarheid van het ongeluk dat haar ouders overkomen is. En dan komt daar ook nog de liefde bij, niet alleen voor een mens maar ook voor de natuur die de auteur perfect kan beschrijven.

Chapeau!

Meer recensies van Monica van der Most