Wat een debuut!

Monique 10 maart 2015
Voormalig party glitter/glamour girl Janie Jenkins heeft 10 jaar in de gevangenis gezeten voor het vermoorden van haar moeder. Door een vormfout komt zij na 10 jaar op vrije voeten. Zelf kan zij zich niets meer herinneren van de avond van de moord, slechts vlagen trekken in haar hoofd voorbij maar zij krijgt er geen grip op.
Zij besluit zelf op onderzoek uit te gaan en moet hiervoor haar stad verlaten, ze is voortvluchtig en wordt op de hielen gezeten door de pers.
Ze weet een deel van haar familie op te sporen en probeert zich daar undercover (verwaarloosd uiterlijk) in hun kringen te begeven en zo achter de waarheid te komen.

Het boek is geschreven in de ik-vorm. In het begin is de manier van schrijven een beetje verwarrend. Je moet er echt even inkomen, wie is deze vrouw, welke situatie wordt er geschetst? Gaandeweg, leer je haar en de situatie beter kennen en wordt het verhaal steeds spannender. Hoe meer je leest, hoe lastiger het wordt om het boek weg te leggen. Ik kan niet zeggen dat ik Janie een leuke vrouw vind, het is een echte bitch, dit uit zich wel in de dingen die ze zegt en doet, toch voel ik ook sympathie voor haar en leef met haar mee.

Het einde is zeer verrassend! Daar vertel ik verder niets over want dat moet je gewoon zelf lezen. Ik had het niet zo verwacht, dit maakt het boek extra sterk.

Ik vind het een prachtig debuut en hoop dat er meer boeken van deze schrijfster zullen volgen.

Meer recensies van Monique