indrukwekkend en prachtig

Monique Eskens 29 oktober 2023 Boekverkoper

Ruim anderhalve week en meer dan 700 bladzijden lang heb ik verkeerd in het gezelschap van vier generaties Sartori, het verveelde geen moment en daarna leek het net alsof ik ze miste.
Het verhaal begint bij Maurizio die in 1917 wegvlucht van het front en met de boerendochter Nadia een gezin sticht. De volgende generaties

krijgen te maken met de zeer woelige politieke, historische en maatschappelijke veranderingen van Italiƫ. Hoe uiteenlopend de karakters, levens en sociale omstandigheden van de familieleden ook zijn, je herkent in ieder van hen wel trekken die door de generaties heen voorkomen.
Ondanks de omvang en de vele verhaallijnen loopt het boek nergens vast, Fontana loodst je er ogenschijnlijk moeiteloos doorheen. Laat je niet afschrikken door de dikte van het boek, je wordt rijkelijk beloond!

Meer recensies van Monique Eskens