ijzersterke thriller

Monique Eskens 24 juni 2022 Boekverkoper
Eind jaren ‘80 raken in Rhode Island 2 maffiafamilies verwikkeld in een bendeoorlog.
Veel klassieke thema’s komen aan bod: liefde, haat, hebzucht, wraak.
Het citaat uit de Aneïs aan het begin van het boek verraadt dat Winslow zich heeft laten inspireren door de klassieke verhalen rondom het beleg van Troje en de nasleep ervan.
Ik herkende wel elementen: de oude vader die bij zijn aartsvijand moet smeken om het lijk van zijn zoon, de mooie vrouw die de oorzaak is van veel ellende, de jonge man die met zijn zwakke vader en jonge zoon moet vluchten.
Dit is een mooie extra laag in deze spannende en met veel vaart geschreven actiethriller.
Maar als je deze kennis niet hebt valt er zeker veel te genieten: het spannende verhaal en het inkijkje in de wereld van de georganiseerde misdaad.

Meer recensies van Monique Eskens