Erudiet, leerzaam en grappig

Monique Eskens 10 juni 2022 Boekverkoper
Van dit boek gaat mijn hart harder kloppen! De Klassieken passé, saai en –vooruit- niet relevant? Natalie Haynes bewijst het tegendeel. Zij neemt 10 vrouwen uit Griekse mythen uitgebreid onder de loep en beschrijft hoe de verhalen zijn ontstaan en hoe al sinds de Oudheid de rol van deze vrouwen in literatuur en beeldende kunst is weergegeven en vaak ook veranderd, hoe zij in een onderdanige rol werden geplaatst of gedemoniseerd. Zij kijkt door een moderne bril, maar met oog voor de tijdgeest van toen. En wie had ooit een lijntje van Medea naar Beyoncé kunnen vermoeden?

Zij paart een grote kennis aan een prettig gevoel voor humor. Complimenten ook voor vertalers die mij met hun “dansmarieke met een bijl” voor “Ax-wielding cheerleader” (Klytaimnestra) aan het lachen brachten.
Erudiet, llerzaam en grappig!

Meer recensies van Monique Eskens