boeiende historische roman

Monique Eskens 02 augustus 2021 Boekverkoper

De afgelopen twee jaar heb ik de drie delen van de Trilogie van de witte stad verslonden: spanning, mysterie, cultuur en geschiedenis, thrillers van de bovenste plank! Met dit boek slaat zij een andere weg in, die van de historische roman. In 1137 sterft de hertog van Aquitanië. Zijn nog zeer jonge ische roman. In 1137 sterft de hertog van Aquitanië. Zijn nog zeer jonge dochter Eleonora vermoedt vuil spel en zint op wraak. Zij trouwt met de Franse troonopvolger Lodewijk en zet zo haar eerste stappen om een van de meest invloedrijke vrouwen van de Middeleeuwen te worden, geen geringe prestatie in het keiharde en wrede milieu waarin zij vertoefde. Het boek stopt in 1149. Ik hoop dat de schrijfster nog een paar boeken gaat wijden aan Eleonora’s leven, want schrijven en een wereld tot leven brengen kan zij als de beste.

Meer recensies van Monique Eskens