Ciao Bella

Monique 04 mei 2023
Je zou maar je droom najagen. Samen met je man emigreren naar Italie en aan het zuiden van het Gardameer een camping beginnen en aldaar je kinderen grootbrengen.
Sanne en Hugo hebben het goed voor elkaar. De camping hebben ze totaal gerenoveerd en opgeknapt. Hij loopt goed, de boekingen stromen binnen. Sanne regelt voornamelijk de administratie en Hugo het onderhoud op de camping. Sanne regelt ook activiteiten voor op haar camping en leert hierdoor ook andere mensen kennen. Zo ook Helena die ook uit Nederland komt. Zij geeft yogalessen op de camping en wordt een goede vriendin van Sanne.
Maar wat is vriendschap waard als het erop aankomt????

Dit boek leest heel gemakkelijk weg. Het verhaal doet je bijna bedenken dat jij het bent die geemigreert is en een camping runt. Klinkt als een sprookje en zo komt het verhaal in eerste instantie ook over.
Je waant je helemaal in Italie, zeker omdat je de omgeving herkent als je er bent geweest.
Het verhaal wordt spannender als er een lijk in het meer wordt aangetroffen en de politie in eerste instantie afgaat op de feiten, maar die zijn dusdanig gemanipuleerd dat ze in de verkeerde hoek zoeken.
Dat haar beste vriendin Helena iets met dit alles te maken heeft is wel duidelijk. Dat haar man Hugo in het complot zit had ik niet verwacht, omdat hij wordt neergezet als de ideale echtgenoot.
Al met al heerlijk om te lezen en om even weg te dromen.

Meer recensies van Monique