Heerlijk boek!

Monique 01 december 2019
Ik ben ontzettend blij dat ik een ebook heb gekregen in ruil voor mijn eerlijke recensie! Ik was namelijk net op zoek naar het perfecte cadeau voor mijn opa, die houdt namelijk enorm van historische romans, en deze nam het op tegen nog drie andere kanshebbers. Ik kan je zeggen: die competitie was met 1 hoofdstuk klaar, ik heb meteen de boekwinkel gebeld om de Nederlandse versie te kopen, terwijl ik snel doorging met lezen omdat ik niet meer kon stoppen!

Tot aan de wolken heeft ook een competitie, haha! Het is rond 1909 en de Daily Herald heeft een enorme prijs uitgeloofd aan degene die als eerste met een vliegtuig over het kanaal kan vliegen. En James Drake doet zeker weten mee. Niet alleen is hij competitief, hij is ook knap, moedig, eerlijk en schattig. Ik ben niet de enige die dat denkt, Isabella vindt dat ook zeker, als ze elkaar voor het eerst ontmoeten na een mini vliegtuig crash. Het is een memorabele introductie! Maar Bella is met andere dingen bezig dan met mannen en huwelijksdingen, ze wil namelijk een journaliste worden, net als haar vader (die de eigenaar is van de Daily Herald), en wil alles opofferen om dat te bereiken.

Ik vind dit boek echt helemaal geweldig! De personages zijn heel goed geschreven, met dromen, goede en slechte kanten, en ze groeien ook in het boek – en ook de secundaire personages zijn echt goed uitgewerkt. De professor is geweldig! In eerdere boeken van Carrie Turansky was dat nog een beetje een probleem voor me, dat de secundaire personages niet helemaal uit de verf kwamen, maar dat is in dit boek bij dezen volledig goedgekomen! Het verhaal was ook heel spannend met vele twists, en er was nog meer mysterie dan de vraag wie het kanaal als eerste oversteekt, en dat maakt het een intrigerend boek. Ik kon niet stoppen met lezen, en hoewel ik helemaal niks heb met mechanische dingen en vliegtuigen, gaf dit boek me toch een grote waardering voor de vliegeniers. Het is echt ontzettend knap en moedig dat ze in een metalen karkas met alleen stof eromheen durven te vliegen, met motoren die nogal eens uitvallen. Het was geweldige leeskost in ieder geval! En zelfs al wist ik wie er ging winnen (ik onthou vaak van die vreemde feitjes, dus deze wist ik al), het was toch erg leuk om te lezen, dus als je het ook al weet: gewoon lezen, er zijn genoeg andere dingen die het spannend maken! Kortom, een echte aanrader!

Meer recensies van Monique