Veel schapenweetjes

Monique van Rooijen 31 oktober 2021
In een kleine geschiedenis van de wereld aan de hand van schapen duikt Sally Coulthard in het verleden van de geschiedenis van het schaap in voornamelijk Engeland met uitstapjes naar landen zoals Frankrijk, de Verenigde Staten, Canada, Ierland en Australië. Ze beschrijft de wereld van de schapen zoals die waarschijnlijk is geweest vanaf duizenden jaren voor het begin van de jaartelling tot de recente geschiedenis van de twintigste eeuw. Zelf hebben wij een schapenboerderij, maar de geschiedenis van de schapen was mij niet bekend. De meeste hoofdstukken heb ik met plezier gelezen en hier heb ik zeker ook iets van geleerd. De hoofdstukken over breien en spinnen waren voor mij wat te langdradig, het is dan ook niet mijn hobby.

Het boek is verdeeld in hoofdstukken over een bepaald onderwerp en elk hoofdstuk begint met een mooie zwart-wit tekening en bevat noten, waar je meer informatie kunt vinden/ waar de informatie vandaan komt en een register om bepaalde informatie terug te kunnen vinden. De hoofdstukken hebben geen alinea’s wat ik lastig lezen vond. Ik voelde me hierdoor “verplicht” om een hoofdstuk in 1 keer uit te lezen.

Wanneer je interesse hebt in geschiedenis en schapen is dit zeker een boek wat ik aanraad.

Meer recensies van Monique van Rooijen