Tussendoortje

Van uitgeverij LS Amsterdam mocht ik alvast spoorloos van Mari Hannah vooruit lezen.

Wanneer een vliegtuig van Londen naar New York van de radar verdwijnt overtreed rechercheur Kate Daniels vele regels om zich met het internationale onderzoek te bemoeien omdat haar geliefde een van de passagiers was. Het onderzoek neemt een gevaarlijke wending, waardoor niemand meer veilig is.

Het verhaal beschrijft veel details en geeft uitleg over procedures wat de vaart en spanning uit het verhaal haalt. Schijnbaar uit het niets worden er extra personages uit het verleden geïntroduceerd en volgen er terugblikken naar het verleden. Ook heb ik het gevoel dat er informatie mist over de hoofdpersonen. Bij naspeuren op internet blijkt deze eerste Nederlandse vertaling van deze auteur het zevende deel in een serie te zijn.

Het verhaal maakt me net nieuwsgierig genoeg om het boek te willen uitlezen, meer dan een tussendoortje vind ik het niet.

Meer recensies van Monique van Rooijen