Een heerlijk spannende pageturner die men niet zomaar aan de kant legt.

Moon Kager 13 februari 2024
Bloedwraak mocht ik proeflezen en mijn recensie verscheen eerder op #Vrouwenthrillers.nl

“Een thriller die je in één ruk wilt uitlezen, waarbij de lezer zijn eigen idee ontwikkeld, maar dan toch nog wordt verrast door de plottwisten van Kleine. Heerlijk spannend leesvoer!”

Na het plotselinge overlijden van haar zusje, laat weddingplanner Natalia Italië achter zich en reist af naar Nederland om haar moeder bij te staan. Maar er hangt veel mysterie in de lucht rondom het overlijden van Tara. Natalia kan zich niet voorstellen dat haar kleine zusje zomaar over zou gaan tot zelfdoding, ook haar moeder doet geheimzinnig. Daarbij helpen de vreemde kaarten die Natalia ontvangt ook niet mee aan een rustgevend gevoel. Alles duidt erop dat er meer aan de hand is.

“Hellen liegt, ik ontvang vreemde kaarten en mijn zusje is dood”

Marcella Kleine heeft al meerdere boeken op haar naam staan, maar Bloedwraak is de eerste thriller die zij heeft geschreven voor De Crime Compagnie. Een sterke keuze want haar schrijfstijl en haar verhaallijnen passen perfect in het plaatje van de Crime Compagnie. In deze spannende thriller weet Marcella de lezer van begin tot het einde te verrassen, Bloedwraak is een verhaal waar men maar moeilijk van los zal kunnen komen. De vlotte schrijfstijl zorgt voor een heerlijke leesflow en de spanning is er eentje die de lezer tot de laatste punt in opperste concentratie houdt.

Waren haar eerdere boeken al echte must-reads, met deze pageturner legt Kleine de lat weer een treetje hoger. De levens van Hellen en Natalia zijn in heden en verleden boeiend en turbulent te noemen, geheimen en ongrijpbaarheid maken de sfeer mistig en de lezer zal dit boek met een zucht dichtslaan.

Bloedwraak is een echte aanrader, niet alleen de manier waarop heden en verleden in elkaar overlopen maakt dit tot een pageturner, maar ook de vlotte schrijfstijl die Kleine bezit helpt hier mede aan mee. Het is een spannende maar ook mooi geschreven thriller welke na het lezen nog wel even blijft nazinderen. Het boek past helemaal in het rijtje van een echte Vrouwenthriller. Een verhaal met twee sterke vrouwelijke karakters die hun issues met elkaar en de situatie hebben is uitgewerkt tot een meeslepend, ongrijpbare thriller waar men van begin tot het einde geboeid van zal genieten.

Met Bloedwraak weet Kleine haar plek bij de Crime Compagnie te veroveren, een heerlijk spannende pageturner die men niet zomaar aan de kant legt.

Meer recensies van Moon Kager