rotboek

01 april 2023
begrijp me niet verkeerd: er is helemaal niets mis met het verhaal want dat zit zeer goed in mekaar. Het boek zelf is echter een rotding dat niet van links naar rechts leest, maar van boven naar onder. Eens je de eerste bladzijden bent doorgeworsteld raak je daar wel enigszins aan gewend, maar DE grote problemen zijn het lettertype (je hebt er haast een vergrootglas voor nodig) en het soort papier waarop het gedrukt is. Het is bijna zo dun als sigarettenpapier en laat zich zeer moeilijk "draaien". Telkens je een andere bladzijde wil beginnen moet je je in zeven bochten wringen om de pagina omgedraaid te krijgen en dat staat een vlotte lezing verschrikkelijk in de weg. Neen, dit is niet bevorderlijk voor veel leesplezier. Spijtig dat zulk een goed boek door zo'n detail moet verknoeid worden.