Rivals to lovers

nadiehiwana 13 december 2023
Nadat ik mijn eerste boek van Ali Hazelwood had gelezen (Love on the Brain), wist ik dat meer van haar moest en zal lezen. Mijn tweede boek werd Check & Mate, ook gelijk haar eerste YA verhaal.

Check & Mate gaat over Mallory. Mallory kon vroeger echt enorm goed schaken, maar is gestopt omdat ze er helemaal klaar mee was. Ze wordt overgehaald om mee te doen aan een liefdadigheidstoernooi en daar verslaat ze wereldkampioen Nolan Sawyer. Nolan wilt weer opnieuw met haar schaken en Mallory raakt verstrikt in allerlei kampioenschappen en het prijzengeld is lonkend.

Wat een leuk boek was dit!!! Ik kon niet stoppen met lezen. Ali Hazelwood heeft een schrijfstijl die je vanaf het eerste hoofdstuk meesleurt naar het eind. De personages zijn zo goed uitgewerkt en ik zat er echt helemaal in. Mallory heeft ook geen makkelijke thuissituatie en ik leefde het gehele boek met haar mee.

Het onderwerp was ook origineel, in ieder geval in het romance/ya genre. Ik weet niks van schaken (fun fact: ik deed vroeger wel alsof ik het kon, maar ik damde gewoon met schaakpoppetjes), maar ik zat er helemaal in. Ik denk dat Ali Hazelwood gewoon een (bekende) voorloper is op originele settings wanneer het gaat om romance boeken (science en schaken dus).

En dan heb ik het nog niet over Nolan gehad. Voeg hem maar toe aan mijn ellenlange lijst met book boyfriends. De chemie was er en ik wil hem nu ook. Ik heb met mijn benen getrappeld en ik heb moeten lachen. Ik ga ook echt goed op een trope zoals rivals to lovers. Ik geef dit boek uiteindelijk 4,5 sterren.

Ik raad dit boek aan iedereen aan die op zoek is naar een grappig, leuk, ontspannend boek over een paar rivals die uiteindelijk lovers worden. Ik raad het ook aan iedereen aan die iets van Ali Hazelwood wilt lezen, maar wordt afgeschrikt door de moeilijke woorden in haar STEM boeken. Ze schrijft echt heel leuk en dat moet je hebben meegemaakt!!

Met dank aan Best of YA voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van nadiehiwana