Ice hockey romance met plus-size representation

nadiehiwana 18 april 2024
Je ziet het boek overal op Instagram en TikTok langskomen: 'Mile high' van Liz Tomforde. Een ice hockey romance met plus-size representation. Ik moest dit boek dus lezen, en ja, ook ondanks het feit dat ik intimidated was door de dikte van het boek.

In 'Mile high' volgen we Zanders en Stevie. Zanders is een ijshockeyspeler die bekend staat om zijn slechte reputatie. Hij knokt tegenspelers neer op het speelveld en hij slaapt met een andere vrouw in elke stad waar hij komt. Stevie is een stewardess in het vliegtuig van het ijshockeyteam van Zanders. Stevie hoeft niks van hem te weten. En daarnaast, met een ijshockeyspeler iets beginnen kan haar haar baan kosten.

In het begin had ik moeite met het feit dat er heel erg op werd gehamerd dat Stevie een plus-size karakter is. Op elke pagina las je er wel iets over. Ik ben zelf plus-size en vond de hoeveelheid aan gedachtes totaal niet realistisch. Maar, ik ben aan het denken gezet. Ik denk dat het uiteindelijk wel belangrijk is dat het zo vaak wordt benoemd. Als dat namelijk niet wordt gedaan, kan het zijn dat de lezer het "vergeet", aangezien het niet mainstream is (helaas) om een plus-size karakter in een boek te hebben. Een extra voorbeeld: zowel Zanders als Stevie zijn poc, maar hier kwam ik zelf veel later in het boek pas achter. Het benadrukken is dus wél belangrijk (ook al zou het dus niet moeten hoeven).

Het verhaal zelf was onwijs cute! Vond ik het boek toch een beetje te dik? Ja. Voor een romance zeker. Maar door de schrijfstijl vlieg je er echt doorheen. Het is echt een opposites attract romance. Rijke ijshockeyspeler meets stewardess die liever naar de kringloopwinkel gaat. De banter was leuk. De terugkerende uitspraken en de flesjes spa rood zijn leuk. Ik heb echt genoten van het verhaal.

Ik wil dit boek aan iedereen aanraden die nog op zoek is naar een ijshockeyromance met plus-size representation. De setting van het boek was ook eens anders dan ik gewend ben, en dat zorgde voor iets verfrissends. Ik geef het boek 4 sterren en ik kan ook niet wachten op deel 2 nu ik weet over welke karakters dit boek zal gaan.

Met dank aan LoveBooks voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van nadiehiwana