Een ijskoude thriller

nadiehiwana 01 februari 2024
Het boek Sneeuwstorm gaat over Rianne. Rianne reist voor een fotografieklus naar de Noordkaap. Hier ontmoet ze Aron die haar gedeeltes van Noorwegen laat zien die niemand anders haar zou kunnen laten zien. Dan komen ze onderweg een vermoorde man tegen en verandert alles. Zo wordt ook de afstand tussen Aron en Rianne groter. Wanneer Rianne er plots alleen voor staat, wilt Rianne meer weten en gaat ze op onderzoek uit.

Het duurde even voordat ik in het boek zat. Het boek begint namelijk op een rustige manier. We gaan eigenlijk gezellig met Rianne mee op de fotografieklus. Je zit ook best al een aantal pagina’s in het boek voordat we de dode man tegenkomen. De trage opstart zorgde er voor mij wel voor dat ik mezelf wel moest forceren om door te blijven lezen.

Meer richting het einde had het boek wel echt de Suzanne Vermeer-smaak te pakken die we gewend zijn. Lekker spannend, fast-paced en je wilde als lezer ook echt weten wat er gebeurd was.

De setting van het boek was trouwens heerlijk! Het boek werd op dat vlak zo levendig beschreven dat ik het er zelf koud van kreeg. Ik had echt het gevoel alsof ik met Rianne mee was op haar fotografieklus.

Al met al zal ik het boek zeker aanraden als je een Suzanne Vermeer-fan bent of op zoek bent naar winterse thriller. Ik heb het boek zelf uiteindelijk 3 sterren gegeven.

Met dank aan AW Bruna voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van nadiehiwana