Een kerstige feelgood

nadiehiwana 12 november 2023
Mirre en Sylvester werken allebei voor verschillende kerstpakketbedrijven. Deze bedrijven worden gefuseerd en daardoor worden Mirre en Sylvester geforceerd om samen te werken. Ze moeten samen een tripje maken naar Wenen om inspiratie op te doen voor de kerstpakketten van volgend jaar. Echter, ze hebben een hekel aan elkaar en ze hebben beiden emotionele bagage die ze meedragen.

Dit boek schreeuwde naar mij om gelezen te worden: kerst, enemies to lovers, forced proximity, one bed trope? JA GRAAG. Als je van deze tropes houdt is dit boek sowieso al een aanrader. Het duurde mij helaas wat langer om in dit boek te komen en dit had helaas wel invloed op mijn uiteindelijke beoordeling (dit kan helaas ook door persoonlijke omstandigheden zijn gekomen), MAAR, dat maakte de laatste leesmeters van dit boek niet minder leuk.

Het boek leest heel fijn door de korte hoofdstukken. Daarnaast heeft Lisanne Stam een hele fijne en aparte schrijfstijl. Ik denk dat ik nog nooit zo vaak het woord 'etablissement' in een boek heb zien staan als deze.

Dus: als je nog op zoek bent naar een heerlijke kerstige feelgood, waarbij je op het einde nog even behoefte hebt aan een plottwist (JA, DIE WAS ER, LISANNE, WAT DEED JE ME AAN???), en daarnaast met heerlijke klassieke tropes, dan is dit kerstboek zeker iets voor jou!

Met dank aan April Books voor dit recensie-exemplaar.

Meer recensies van nadiehiwana