Mooie historisch verhaal, maar soms wat saai

Nadra 06 april 2024
De bewaring" van Yael van der Wouden was een boek dat me gemengde gevoelens bezorgde. Als een van de gelukkige ontvangers van een van de 350 drukroeven van Hebban, was ik enthousiast om het te lezen. Het verhaal was mooi geschreven en ik genoot van de historische setting, maar eerlijk gezegd vond ik het soms een beetje saai.

De schrijfstijl van Van der Wouden is zonder twijfel prachtig. Ze weet de sfeer van de tijd waarin het verhaal zich afspeelt echt tot leven te brengen. De personages waren goed uitgewerkt, en ik kon me echt inleven in hun wereld.

Maar het verhaal zelf sleepte soms een beetje. Er waren momenten waarop ik me afvroeg of er niet wat meer actie in mocht komen of dat de plot wat sneller mocht gaan. Ik had gehoopt op meer spannende wendingen of onverwachte gebeurtenissen.

Al met al, "De bewaring" was een okay boek voor mij. Het had zeker zijn sterke punten, maar het was niet helemaal mijn boek. Als je van langzamere verhalen houdt met een diepere duik in geschiedenis en karakterontwikkeling, dan zou dit wel eens perfect voor je kunnen zijn. Maar als je op zoek bent naar iets meer actie en spanning, dan kun je misschien beter iets anders oppakken.

Meer recensies van Nadra